dilluns, 11 de gener del 2016

Henri Michaux (1)

DANS LA NUIT


Dans la nuit
Dans la nuit
Je me suis uni à la nuit
À la nuit sans limites
À la nuit.

Mienne, belle, mienne.

Nuit
Nuit de naissance
Qui m’emplit de mon cri
De mes épis.
Toi qui m’envahis
Qui fais houle houle
Qui fais houle tout autour
Et fume, es fort dense
Et mugis
Es la nuit.
Nuit qui gît, nuit implacable.
Et sa fanfare, et sa plage,
Sa plage en haut, sa plage partout,
Sa plage boit, son poids est roi, et tout ploie sous lui
Sous lui, sous plus ténu qu’un fil,
Sous la nuit
La Nuit.
                                                        Henri Michaux

A LA NIT
A la nit
A la nit
Vaig unir-me amb la nit
Amb la nit sense límits
Amb la nit

Meva, bella, meva

Nit
Nit de naixença
Que m'emplenà del meu crit
De les meves espigues
Tu que m'envaeixes
Que fas marejada marejada
Que fas marejada tot al voltant
I fumera ets forta densa
I bramules
És la nit
Nit que s'encana, nit implacable
I la seva xaranga, i la seva coberta,
La seva coberta a dalt, la seva coberta arreu,
La seva coberta beu, el seu pes és rei, i tot es doblega al seu dessota
Sota seu, dessota més tènue que un fil,
Sota la nit
La Nit.
                                                     H.M.
                                                (Versió catalana: BRG)
Henri Michaux, 'Mescaline Drawing' (1956-58)Henri Michaux, 'Movements' (1951)
                                  Dibuixos i pintures d'Henri Michaux

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada