divendres, 27 de gener del 2017

Philippe Jaccottet (33)

SUR LES PAS DE LA LUNE

M'étant penché en cette nuit à la fenêtre,
je vis que le monde était devenu léger
et qu'il n'y avait plus d'obstacles.
Tout ce qui
nous retient dans le jour semblait plutôt devoir
me porter maintenant d'une ouverture à l'autre
à l'intérieur d'une demeure d'eau vers quelque chose
de très faible et de très lumineux comme l'herbe :
j'allais entrer dans l'herbe sans aucune peur,
j'allais rendre grâce à la fraîcheur de la terre,
sur les pas de la lune je dis oui et je m'en fus...
                                             Philippe Jaccottet

SOBRE LES PASSES DE LA LLUNA
Acotant-me aquesta nit a la finestra,
he vist que el món s'havia tornat lleu
i que ja no hi havia més obstacles.
Tot el que
ens reté durant el dia, semblava més aviat que ara havia
de portar-me, des d'una obertura a l'altra,
cap a l'interior d'un estatge d'aigua, envers qualsevol cosa
molt dèbil i molt lluminosa com l'herba:
anava a ficar.me dins l'herba sense cap por,
anava a donar gràcies a la frescor de la terra,
sobre les passes de la lluna dic que sí i se me'n fot...
                                                      Ph.J.
                                        (Versió catalana : BRG)
Neil Armstrong
Neil Armstrong amb el seu vestit d'entrenament Gemini G-2C

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada