dissabte, 27 de desembre del 2014

L'Arcangèlica i altres poemes, de Georges Bataille (18)

le néant n’est que moi-même
l’univers n’est que ma tombe
le soleil n’est que la mort
mes yeux sont l’aveugle foudre
mon cœur est le ciel
où l’orage éclate
en moi-même
au fond d’un abîme
l’immense univers est la mort
                                                  Georges Bataille

el no-res no és altre que jo mateix
l'univers no és altre que la meva tomba
el sol no és altre que  la mort

els meus ulls són el llamp cec
el meu cor és el cel
on esclata la tempesta

en mi mateix
a la fondària d'un abisme
l'immens univers és la mort
                                             G.B.
                                             (Versió catalana: BRG)


Buchenwald, Alemània. Guàrdia de la presó colpejat. Abril, 1945. Fotografia: Lee Miller

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada